Som de fleste nå sikkert kjenner til lanserte Sailun Tyres tidligere et samarbeid med World Child Cancer hvor målet er å samle inn mest mulig midler til bekjempelse av barnekreft. Det er med stor glede vi nå kan meddele at Norgesdekk har pr dags dato samlet inn kr. 326.641,- til World Child Cancer og vi er allerede langt over det som var målsetningen ut kampanjeperioden 31.12.2017!
Håper å kunne samle inn en halv million kroner!
Enda er det en stund igjen av kampanjeperioden og slik det nå ser ut håper vi at vi skal klare å samle inn en halv million kroner til World Child Cancer og bekjempelsen av barnekreft! Sammen kan vi klare det! For hvert Sailun dekk som Norgesdekk selger går det fortsatt penger til World Child Cancer!
I tillegg til internt avsatte midler gir Norgesdekk fortsatt et bidrag på kr. 4 pr. solgte Sailun person/SUV/varebildekk, pluss kr. 25 pr solgte Sailun buss/lastebil dekk i hele kampanjeperioden. Samtidig kan det også nevnes at under feiringen av Arne Stangeland's 60 års dag ble det samlet inn 21.600 kroner til formålet blant gjestene.
Vi vil derfor igjen oppfordre alle våre kunder og samarbeidspartner til å kjøpe Sailun dekk der hvor det er hensiktsmessig og på den måten hjelpe oss å hjelpe i kampen mot barnekreft!
Om prosjektet
Årets innsamling startet 01.april 2017 og retter seg denne gangen mot et helt spesifikt prosjekt, nemlig WCC sitt arbeide i Malawi. Malawi er det 6. fattigste landet i verden og for barn med kreft er noen av hovedutfordringene:
- Mangel på utdannede leger, sykepleiere og helsepersonell som kan gjenkjenne kreftsymptomer.
- Praktiske problemer knyttet til lengre sykehusopphold resulterer i at mange familier må avbryte behandlingen.
- Oppfølging eller oppsøking av pasienter er svært vanskelig og ressurskrevende.
- Manglende bevissthet og kunnskap om kreft som resulterer i forsinkede diagnoser.
- Liten støtte til pårørende og meget begrensede overnattingsmuligheter for familiemedlemmer.
LES OGSÅ: KJØP SAILUN DEKK – STØTT KAMPEN MOT BARNEKREFT!
Om World Child Cancer
Sailun lanserte «World Child Cancer Challenge» som et innsamlingsinitiativ rettet mot distributører i hele Europa, og som norsk importør av Sailun ble Norgesdekk utfordret til å delta i kampanjen. Organisasjonen World Child Cancer retter særlig fokus på bekjempelse av barnekreft i utviklingsland og drives utelukkende gjennom veldedighet. På verdensbasis får hvert år over 200.000 barn en kreftdiagnose. WCC sin visjon er at hvert barn i verden med kreft skal ha tilgang på best mulig behandling og pleie. WCC jobber aktivt for å øke kunnskapen om behandlingsmetoder og forbedre pleieforholdene til barn med kreft i utviklingsland.